Kopytka w sosie z czerwonym pesto

Jak byłam młodsza nie lubiłam kopytek, teraz zdarza mi się robić je dość często, zwłaszcza gdy pozostaną mi ziemniaki z obiadu. Dzisiaj przygotowałam kopytka w sosie śmietanowo serowym z pieczarkami i czerwonym pesto. Moje ulubione smaki.




Składniki Kopytka w sosie z czerwonym pesto:
400 g ugotowanych ziemniaków
80 g mąki
20 g skrobi ziemniaczanej
1 jajko
2 -3 łyżeczki czerwonego pesto (przepis)
1 czerwona cebula
2 łyżki creme fraiche (można zastąpić słodką śmietaną)
2 -3 plasterki boczku
150 g pieczarek
1 łyżka mąki rozrobionej w wodzie
2 łyżki tartego sera gouda
zioła prowansalskie

Kopytka w sosie z czerwonym pesto wykonanie:
Ugotowane i zimne ziemniaki przeciskamy przez praskę. Dodajemy jajko, mąkę i skrobię i zagniatamy ciasto. Rozwałkowujemy na cienki wałeczek i kroimy w prostokąty. Gotujemy w osolonej wodzie do momentu wypłynięcia. 
Na patelni podsmażamy pokrojony w kostkę boczek, dodajemy pokrojoną w piórka cebulę i smażymy. Następnie dodajemy pieczarki i smażymy przez około 3 minuty. Następnie dodajemy pesto i smażymy kolejne 2 minuty. Dolewamy 3/4 szklanki wody. Dodajemy creme fraiche i rozrobioną w 1/2 szklanki wody mąkę. Doprawiamy ziołami prowansalskimi, solą, pieprzem, słodką i ostrą papryką. Gotujemy aż sos będzie gęsty, wyłączamy ogień i dodajemy tarty ser. Całość dokładnie mieszamy. Gotowe! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Adbox

@xyunomai