Klopsiki w sosie musztardowym

Lubię prostą i nieskomplikowaną kuchnię, bardzo często przygotowuję pulpety w sosie pomidorowym dla mojego narzeczonego, ale dzisiaj chciałam je zrobić trochę inaczej. Znalazłam przepis na klopsiki w sosie musztardowym, który wydał mi się bardzo ciekawy. I w efekcie wyszedł mi prosty i szybki obiad dla całej rodzinki. Polecam również ten przepis:
Klopsiki w sosie Teriyaki


Klopsiki w sosie musztardowym składniki:
1/2 kg mielonego mięsa wołowego
1 jajko
kromka suchego pieczywa
1/2 ebuli
2 łyżki musztardy dijon
1 szklanka bulionu 
120 ml słodkiej śmietany
1 łyżka sosu worcester
2 łyżki mąki
łyżeczka masla


Klopsiki w sosie musztardowym wykonanie:
Chleb namaczamy w mlek na około pół godziny, aż będzie miękki. Mięso przekładamy do miski, dodajemy jajko, odciśnięty z mleka chleb, doprawiamy majerankiem, ostrą i słodką papryką i drobno pokrojoną cebulę i całość dokładnie mieszamy. Formujemy małe klopsiki, smażymy na rozgrzanej patelni na maśle. Następnie przekładamy na talerz. Do tej samej patelni dodajemy łyżeczkę masła i mąkę i dokładnie całość mieszamy aż mąka lekko się zrumieni. Powoli wlewamy bulion i śmietanę, cały czas mieszając. Dodajemy musztardę i  sos worcester, doprawiamy pieprzem, solą, gałką muszkatołową, słodką i ostrą papryką i kurkumą. Do sosu dodajemy pulpeciki i całość gotujemy na małym ogniu do momentu zagotowania i zgęstnienia sosu.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Adbox

@xyunomai