Klopsiki w sosie Teriyaki

Bardzo lubię sos Teriyaki, do tej pory kupowałam gotowy supermarkecie. Ostatnio robiłam warzywa w sosie słodko kwaśnym i wyszło to bardzo dobrze, dlatego postanowiłam przyrządzić sos Teriyaki sama. Przejrzałam kilka przepisów, które różniły się od siebie nieznacznie tylko, a, że wszystkie składniki miałam  domu to zabrałam się do roboty. Wybrałam jeden przepis, troszkę go zmieniłam pod mój smak i o to mam, domowy sos teriyaki, szybki i prosty w wykonaniu.



Klopsiki w sosie Teriyaki składniki
250 g mielonej wołowiny
1 jajko
1 mała sucha bułka
Sos:
łyżeczka sproszkowanego czosnku
łyżeczka imbiru
łyżeczka miodu
1/4 szklanki sosu sojowego
5 łyżeczek cukru brązowego
2 łyżeczki skrobi ziemniaczanej
1 szklanka wody
łyżeczka oleju sezamowego


Klopsiki w sosie Teriyaki wykonanie:
Bułkę namoczyć w wodzie. W garnku wymieszać wszystkie składniki sosu, zostawić na małym ogniu na kuchence. Do mięsa mielonego dodać jajko, doprawić majerankiem, ostrą i słodką papryką, pieprzem, imbirem i czosnkiem. Dodać odciśniętą z nadmiaru wody bułkę, całość dokładnie wymieszać. Formować małe klopsiki i podsmażyć na patelni. Następnie dodać do sosu, całość gotować na małym ogniu do momentu aż sos pokryje klopsiki i nadmiar wody odparuje, najlepiej użyć szerokiego garnka. Podawać wedle uznania, ja podałam z kaszą kuskus, którą bardzo lubi mój narzeczony. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Adbox

@xyunomai