Domowy Jogurt

Ostatnio chodząc po sklepach natrafiłam na ciekawą promocję. Maszyna do robienia domowego jogurtu przeceniona z 20 euro na 5, nie oparłam się i wzięłam. Muszę przyznać, że podchodziłam do tego bardzo sceptycznie i zastanawiałam się czy nie wyrzuciłam tych pieniędzy w błoto, mimo iż było to tylko 5 euro, ale muszę przyznać, że efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania! Jogurt wyszedł idealny! kremowy, gęsty, lekko kwaskowy, taki jak lubię i taki jak powinien być, najlepiej wydane 5 euro ostatnimi dniami, więc jak się trafi jakaś promocja to polecam szczerze! Teraz muszę kupić taką maszynę dla mamy i siostry, bo powiedziały, że jak jogurt wyjdzie to też takie coś chcą ;)

Polecam również moje inne przepisy śniadaniowe:
Naleśniki z jogurtu greckiego
Jajecznica według Gordona Ramsaya
Bułeczki ze szczypiorkiem
Muffinki z porem i kiełbasą
Gofry
Kokosowa kaszka manna
Koktajl z mango i banana
Zapiekane białka jajek
Owsianka z amarantusa z owocami
Omlet z białek
Dżem z owoców kaki
Orzechowo czekoladowa owsianka
Pudding z nasion chia
Dżem z malin i jagód goji

Owsianka z owocami



Domowy Jogurt składniki
900ml mleka
3-4 łyżki dobrego jogurtu naturalnego


Domowy Jogurt wykonanie:
Przyrządzenie jogurtu jest szalenie proste. Należy mleko, najlepiej wysoko tłuszczowe, ja użyłam 3,2% dobrze wymieszać z jogurtem naturalnym. Można też użyć żywych kultur bakterii specjalnie kupowanych do robienia jogurtów, ale gdzie to kupić to jeszcze nie wiem. Sam jogurt naturalny wystarczy, później do przygotowania następnej porcji jogurtu po prostu używamy tego który wcześniej przygotowaliśmy. Według instrukcji, z tego samego jogurtu można maksymalnie 10 razy wytworzyć kolejny jogurt, później zaleca się zakupienie nowego starteru do jogurtu, gdyż smak może już nie być taki jak na początku.

Fajne jest też to, że w takiej maszynie można przygotować jogurty owocowe, przez dodanie pokrojonych kawałków owoców lub łyżki dżemu. Naprawdę super sprawa.

Czas na przygotowanie takiego jogurtu to od 8 - 15 godzin, zależnie od użytego mleka. Trochę długo wiem, ja robiłam swój przez około1 godzin, ale naprawdę warto. Maszyna ogrzewa przez cały czas pojemniczki z mlekiem w temperaturze około 40 stopni i wtedy nam się powoli wytwarza pyszny jogurt naturalny ;)

Do takiego domowego jogurtu naturalnego polecam dodać domowej roboty dżemy dla smaku. Tutaj moje dwie propozycje:
Dżem z jagód goji
Dżem z owoców Kaki 








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Adbox

@xyunomai