Bułeczki drożdżowe z suszonymi pomidorami

Chyba coś ze mną nie tak, bo na blogu po raz kolejny pojawia się przepis ze świeżymi  drożdżami. Cóż zrobić spodobało mi się zagniatanie ciasta i pieczenie różnych bułeczek. Tym razem zrobiłam bułeczki śniadaniowe z mąki pełnoziarnistej z dodatkiem suszonych pomidorów. Nie powiem wam jak wyszły, bo najlepiej sami spróbujcie, nawet mój narzeczony poprosił mnie o upieczenie mu bułek. Nie spodziewałam się, że to może być tak proste, od teraz już nie kupuję sklepowego pieczywa ;) Zwłaszcza, że dużo się naczytałam, że do bułek sklepowych dodają włosy, że ciemne pieczywo jest barwione karmelem, aż odechciewa się jeść. Dlatego zachęcam do wypróbowania i upieczenia bułeczek na śniadanie samodzielnie!

Jeżeli lubicie wyroby drożdżowe, polecam spróbować inne przepisy:
Jagodzianki
Kiełbaski w cieście drożdżowym
Ziołowy chlebek
Drożdżówki z serem
Pyzy czyli kluski na parze
Drożdżowe bułeczki z malinami
Drożdżowe paszteciki z chorizo
Pizza z ricottą i szpinakiem
Paszteciki z kiełbasą
Tradycyjne Pączki
Bułeczki w kształcie zajączków
Bułeczki czosnkowe
Calzone Caprese


Bułeczki drożdżowe z suszonymi pomidorami składniki
10g drożdży
250g mąki  pełnoziarnistej
100g mąki pszennej
200ml wody
4 suszone pomidory
łyżka oliwy (może być z zalewy od pomidorów)



Bułeczki drożdżowe z suszonymi pomidorami wykonanie:
Generalnie chciałam użyć tylko ciemnej mąki pełnoziarnistej grubo mielonej, ale stwierdziłam, że dodam też białą mąkę aby bułki były bardziej pulchne i ładniej rosły. Na początek robimy zaczyn z drożdży, 50 ml letniej wody, 2 łyżek mąki i łyżeczki cukru, odstawiamy na około 30 minut do wyrośnięcia. Mąki wsypujemy do miski, dodajemy łyżkę słodkiej papryki i łyżkę oregano i całość mieszamy. Następnie dodajemy wyrośnięte drożdże, 150ml letniej wody, łyżkę oliwy i drobno pokrojone suszone pomidory. Całość zagniatamy i odstawiamy na minimum godzinę do wyrośnięcia. Po tym czasie odrywamy kawałki ciasta i formujemy kulki, układamy na blaszce zachowując odstępy. Mi wyszło 5 dużych bułek, ale można zrobić mniejsze bułeczki. Pieczemy  piekarniku góra dół w 190 stopniach przez 15 - 20 minut. 









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Adbox

@xyunomai