Prawie Carbonara

Dzisiaj serwuję makaron z łososiem w stylu carbonara. Na sam początek ważna informacja, carbonary nie robi się ze śmietany! Pamiętam jak kiedyś byłam w Berlinie i zamówiłam ten makaron w jakiejś restauracji i dostałam makaron z ogromną ilością śmietany. Nie dało się tego zjeść bo wyczuwalna była tylko ta ciężka śmietana. Więc jak już wiemy, że do oryginalnej włoskiej carbonary nie dodaje się śmietany to możemy zabrać się do gotowania! Ja użyłam jako pomocy przepisu Jamie Olivera, a raczej jego kolegi Genaro. Kto ogląda programy Olivera, wie o kim mowa ;) W tym przepisie są użyte tylko żółtka jajek, ale widziałam też przepisy z całymi jajkami, tak też w sumie moi włoscy znajomi robili tą pastę, ale zawsze bez śmietany!

Polecam również inne przepisy na dania z makaronem
Sos do makaronu a la bolognese
Cannelloni z kurczakiem
Cannelloni z porem
Cannelloni ze szpinakiem i serem ricotta
Makaron z cukinią i pieczarkami
Makaron z bazyliowym pesto
Makaron ze szpinakiem


Prawie Carbonara składniki na jedną porcję
porcja łososia
100g pieczarek
2 żółtka
pół czerwonej cebuli

parmezan

Prawie Carbonara wykonanie:
Ja ugotowałam mojego łososia na parze, ale można też podsmażyć na patelni albo upiec w piekarniku. Na początek należy zacząć gotować makaron, ja wybrałam penne i oddzielić żółtka od białek. Do żółtek dodać około 2 łyżek tartego parmezanu i wszystko dobrze wymieszać widelcem. Następnie na rozgrzanej patelni smażymy na oliwie z oliwek cebulę pokrojoną w piórka i pokrojone pieczarki. Doprawiamy solą i pieprzem. Następnie dodajemy łososia i rozdrabniamy go łyżką na patelni. Gdy wszystko jest podsmażone dodajemy ugotowany makaron, doprawiamy ziołami prowansalskimi i mieszamy. Zdejmujemy patelnię z ognia i dodajemy żółtka z parmezanem. Żółtka pod wpływem ciepła z patelni zrobią się kremowe i otoczą nasze danie, wszystko cały czas dokładnie mieszać. Trzeba pamiętać o tym aby zdjąć patelnię z ognia bo inaczej jajka się zetną! Przełożyć na talerz i posypać tartym parmezanem. Prawda, że proste?







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Adbox

@xyunomai