Ganache

Ganache jest to polewa czekoladowa, a także krem pochodząca z Francji. Jest bardzo prosta w przygotowaniu i ma różne zastosowania. Na przepis natrafiłam przypadkowo szukając inspiracji do tortu na moje 30-te urodziny. Robi się ją z dwóch składników, ale modyfikacji podstawowego przepisu jest dużo więcej. Z Ganache można przyrządzić również trufle czy wykorzystać do przełożenia tortu, zastosowań jest wiele.






Ganache składniki:
250 ml śmietany 36%
170g gorzkiej czekolady
cukier waniliowy (opcjonalnie)


Ganache wykonanie:
Śmietanę należy zagotować, zdjąć z ognia i dodać czekoladę rozdrobnioną na kostki, mieszać aż do rozpuszczenia się czekolady. Taką polewę odstawić do ostygnięcia, aż wszystko trochę zgęstnieje i można  polewać ciastka, ja użyłam jej do zamaczania rogalików. Po całkowitym zastygnięciu można ubić mikserem i otrzymujemy wtedy krem czekoladowy do przełożenia tortu. Do ganache można również użyć mlecznej czekolady, jednak ja wolę gorzką. Polewa zastyga dość długo dlatego należy odstawić ciasto na całą noc do lodówki do całkowitego zastygnięcia polewy. Serdecznie polecam!

 



2 komentarze:

Adbox

@xyunomai